ATV / UTV pótkocsik
Az ATV-k, UTV-k és kerti traktorok pótkocsijai két alapvető kivitelben kaphatók:
„A plató a kerekek fölött” pótkocsik
Ezek a pótkocsik a kerekek fölött elhelyezkedő ágyazattal rendelkeznek. A deckover kialakítás szélesebb platformot teremt a rakomány számára, másrészt azonban a magasabb fedélzet a megrakott pótkocsi magasabb súlypontját jelenti, ami befolyásolja a stabilitást.
„A plató a kerekek között” pótkocsik
Ezeknek a pótkocsiknak a platója a pótkocsi kerekei között helyezkedik el. Az ágynak a kerekek közé helyezése csökkenti az ágy hasznos szélességét, így ezek a pótkocsik egy kicsit keskenyebbek, de alacsony súlypontjuk van, és így nagyobb a stabilitásuk teljes terhelés esetén.
Homologizáció és az utánfutó megrakodása
Nem homologizált pótkocsival nem közlekedhet közúton. A közutakon csak homologizált pótkocsival lehet közlekedni. A teljesen megrakott utánfutó maximális súlya a vontató jármű képességeitől függően korlátozott, és nem szabad túllépni. A műszakilag megengedett legnagyobb terhelt tömegre (= a pótkocsi és a rakomány maximális tömege) vonatkozó információkat az ATV / UTV specifikációjában vagy a jármű kézikönyvében találja. Az utánfutó megrakodásakor a csatlakozási ponton a maximális függőleges erő, amikor az utánfutó teljesen meg van terhelve (nyelvsúly), szintén fontos az Ön számára. A nem megfelelő súlyelosztás (ha a megrakott pótkocsi túl nagy lefelé irányuló erőt fejt ki a csatlakozási pontra) az ATV megereszkedését okozhatja, ami rossz kezelhetőséget és az első kerekek tapadásának elvesztését eredményezi - nem lesz képes biztonságosan vezetni.